Assalamu`alaikum

Assalamu`alaikum
"Tuhan, aku sadar hidup hanyalah perjalanan sementara, maka izinkanlah aku mengisi waktu yang sementara ini dengan kebaikan & kebahagiaan cinta kasih yang Kau Ridhai. Dan kembali pada Mu dengan segala keberkahan"

Rabu, 30 Mei 2012

AKU

..aku,aku,aku
..siapa aku ?
..aku yang sendiri tak tau siapa aku.
..Melepas pandangan ke orang-orang
..yang berpura-pura mengenal ku.
..bahkan mereka sendiri juga tak kenal
siapa diri mereka.


..aku,aku,aku,
..Di mana aku..?
..Yang menatap macamragam tempat
..yang asing bagi ku..
..inikah dunia ??
..inikah surga ataukah neraka ?
..aku tak tau dimana ..


..aku,aku,aku..
..kemana aku?
..menunduk bingung tersesat tak ada tujuan..
..Menatap sekitar..
..wajah-wajah yang tak tersirat tujuan..


..Tuhan....
..Siapakah Hamba mu ini ?
..manusia yang tersungkur dalam kegelapan dunia..
..terjerat lemah dalam ikatan dosa..
.Tuhan,, Berilah aku secercah cahaya
..Untuk menjadi petunjuk ku, meruskan perjalanan ini..
..
Dan agar aku tau,, untuk apa aku ada..






By. M.A sofyrah...

1 komentar:

Mukhsalmina,ST mengatakan...

nice... :)