Assalamu`alaikum

Assalamu`alaikum
"Tuhan, aku sadar hidup hanyalah perjalanan sementara, maka izinkanlah aku mengisi waktu yang sementara ini dengan kebaikan & kebahagiaan cinta kasih yang Kau Ridhai. Dan kembali pada Mu dengan segala keberkahan"

Kamis, 13 Oktober 2011

BIARLAH ZAMAN TERUS BERUBAH

Allah menciptakan manusia di muka bumi
 untuk menjadi seorang khalifah.
dan hidup dengan cara fikir dan perasaan yg berbeda.

begitu juga dengan aku.
akan hidup dengan cara ku.
walau tak terlihat hebat di mata manusia,
asal aku ikhlas dengan segala kehendak_NYA,mungkin  itu cukup bagiku.

Biarlah mereka berkata apa,
asal yang ku lakukan tak melenceng dari agama ku.

Biarlah mereka membicarakan hal-hal yang tak bermanfaat,
asal aku tidak.

Biarlah meraka mengejar dunia mereka,
asal aku tetap pada keseimbangan 2 dunia ku.

Biarlah mereka bergunjing dengan apa yang mereka dengar,
asal aku tetap bertahan diam dengan senyum ku.

Biarlah mereka berkata dengan apa yang mereka fikirkan,
asal aku dapat berteori dengan apa yang aku lakukan.

Biarlah mereka menyesali dengan apa yang menimpa mereka,
asal aku selalu berusaha untuk belajar dari apa yang Allah tetapkan untuk ku. 

Biarlah mereka hidup dengan menabung  harta dan tahta,
asal aku selalu teguh dalam pencarian iman dan ilmu ku..

Biarlah zaman terus berubah,
asal ,Islam & kita seluruh umat muslim tetap berada pada jalur yg diberi_NYA.

Hidup di dunia adalah sebuah pertualangan,, dan akan muncul sebuah akhir.
dan waktu itu menandakan kita untuk pulang ke rumah masing-masing insan.

Allah sudah memberikan modal besar untuk pertualangn kita,
yakni,
sebuah otak untuk berfikir.
sebuah jiwa untuk merasakan.
dan sebuah hati nurani untuk memilih.
Al-quran & hadist  untuk menjadi peta penuntun kita.





created by : M.A sofyrah .






Tidak ada komentar: